A sportolás hatása az emberi szervezetre

150 150 teniszport.hu |

A rendszeres testmozgásnak, fizikai aktivitásnak az ember szervezetére gyakorolt kedvező hatásai jól ismertek és vitathatatlanok. Ezen ismeretek alapján levonható következtetések röviden is összefoglalhatók:
• minden életkorban és mindkét nemben a rendszeres testmozgás jótékony hatású;
• már mérsékelt mennyiségű fizikai aktivitás is javítja az egészségi állapotot (pl. 30 perc gyaloglás naponta);
• a napi mozgás szerény mértékű növelése révén is javul a teljesítőképesség és az élet minősége.

Megalapozott ismereteink vannak betegségek megelőzésére és kezelésére vonatkozóan is:

• a rendszeres testmozgás csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, különösen koszorúér-betegség vonatkozásában;

• a rendszeres testmozgás csökkenti a magasvérnyomás-betegség, a 2-es típusú cukorbetegség, elhízás kialakulásának kockázatát és felhasználható ezen betegségek kezelésében, akár önmagában, akár egyéb kezelési módok kiegészítőjeként;

• a rendszeres testmozgás csökkenti egyes rosszindulatú daganatok kialakulásának lehetőségét;

• a rendszeres testmozgás segít fenntartani a normális csontállományt, izomerőt, ízületek mozgathatóságát, a hajlékonyságot;

• időskorban segít megőrizni a mindennapi élethez szükséges képességek megtartását, lehetővé téve az önálló életvitelt;

• kedvezően befolyásolja a lelki állapotot, csökkenti a depressziós panaszokat, szorongást, javítja az önértékelést, közérzetet;

• a rendszeres testmozgás krónikus betegségekben segít megőrizni, vagy javítani a teljesítőképességet, jobb életminőséget biztosít.

Forrás: sportorvos.hu

Link: Kezdőknek a teniszről!